Launderette
Create. Change.

Contact



Fytolin Fibre
(Her)positionering 
︎︎︎



Create.
Het familiebedrijf Garvo wil met premium paardenvoer Fytolin Fibre stappen zetten. Het to-do-lijstje is best lang en ademt ambitie. Groter worden. Nieuwe doelgroepen bereiken. Een hogere naamsbekendheid realiseren in de paardensportwereld. Fytolin positioneren als bewust, eerlijk en natuurlijk voer voor paarden van alle leeftijden en op elk niveau. Meer aandacht vragen voor advisering en het meedenken bij paarden met problemen. De salesforce ondersteunen met verkoopmunitie. De zichtbaarheid op beurzen en op social media vergroten. En last but not least, vertellen hoe Fytolin, samen met de natuur, een bijdrage levert aan de gezondheid van paarden.

Change. 
We gingen ‘terug naar de basis’. En voegden daar ‘terug naar de natuur’ aan toe. Twee regels die samen de merkessentie van Fytolin beter vertellen. Daarnaast maakten we in deze media-neutrale campagne de beweging van een instrumenteel merk naar een meer emotioneel merk. Kijk maar ‘ns naar de nieuwe fotografiestijl. Daarin zie je de liefde voor paarden en voel je de warme relatie tussen dier en mens. De storytelling is verder heel eenduidig. Simpel, want sterke merken hebben constante kenmerken.

Fytolin Fibre is bewust, verantwoord en natuurlijk paardenvoer. Met de nadruk op het woord ‘natuurlijk’, het anker van het merk. Deze sympathieke belofte verbinden we in alle mogelijke communicatie aan alle relevante deelproposities. Resultaat, een sterk Fytolin Fibre verhaal dat helemaal van deze tijd is. Made by Launderette. Natuurlijk.























Meer weten over deze case?
Bel of mail Ruud :
+31 (0) 6 48 07 73 17
ruud@launderette.nl


PACER a Deloitte business
(Her)positionering 
︎︎︎

Create.
Begin 2023 nam Deloitte PACER over. PACER is een toonaangevend ingenieurs- en adviesbureau dat nationaal en internationaal actief is in grote infrastructuur- en investeringsprojecten. De vraag aan Launderette: (her)positioneer de nieuwe partij, PACER a Deloitte business, als de expert op het gebied van Project Advisory bij grote infra & capital projects in Nederland.

Oftewel, wat wordt het nieuwe verhaal in de markt? Met als grootste uitdagingen: hoe kunnen we deze twee DNA’s bij elkaar brengen in communicatie, zodat ze elkaar versterken? En hoe kunnen we binnen de vastomlijnde Deloitte huisstijl PACER toch een eigen(zinnig) gezicht geven? Richting alle doelgroepen, zowel extern als intern.

Change.
We begonnen bij het begin. Door in een aantal één-op-één sessies te focussen op: waar sta je voor als merk? De kernactiviteiten vertaalden we vervolgens naar heldere kernboodschappen. Terwijl we de propositie fijn slepen naar één scherpe silver bullet voor PACER a Deloitte business: 'From hidden solutions to eye-openers'.

Vervolgens ontwikkelden we een krachtige visuele identiteit die A. helemaal Deloitte is en B. de eye-opener-propositie nog verder versterkt. In alle mogelijke middelen. Van de website tot een slim format voor socials. En van projectcases tot recruitment. Hiermee maakt het nieuwe PACER a Deloitte business een impact that matters. En zo is het.







Meer weten over deze case?
Bel of mail Ruud :
+31 (0) 6 48 07 73 17
ruud@launderette.nl


Campagne Achterhoekbank
Multimediale campagne :  achterhoekbank.nl, advertenties, radiocommercials, advertorials in regionale media, video’s social kanalen, columns, gesprekskaarten en roadtour.
︎︎︎




Create.
Nederland vergrijst in snel tempo. In de Achterhoek zelfs nog sneller dan het landelijke gemiddelde. De rekensom is verontrustend: het aantal kwetsbare ouderen neemt toe, terwijl het aantal beschikbare zorgverleners en mantelzorgers afneemt. Daardoor gaat de zorg voor ouderen drastisch veranderen. En dat vraagt iets van ons allemaal.

Als antwoord op die vraag besloten de communicatie-teams van de regionale VVT-organisaties (Azora, Careaz, De Gouden Leeuw Groep, Marga Klompé, Markenheem en Sensire) en het Netwerk Ouderen Achterhoek de handen ineen te slaan. Ze omarmden het idee van de ActiZ bewustwordingscampagne ‘Praat vandaag over morgen’, maar vonden deze te weinig lokaal en te afstandelijk. Aan ons de vraag er een Achterhoeks accent en flinke dosis ‘naoberschap’ aan toe te voegen.

Change.
Hoe breng je zo’n groot onderwerp regionaal tot leven? Wat ons betreft, door het klein te maken. Menselijk en authentiek. Dichtbij, laagdrempelig en uitnodigend. Met een bankje als visueel symbool van de campagne. Een bankje is niet alleen een ontmoetingsplaats, maar nodigt ook uit tot goede gesprekken. Wel hebben ze in de Achterhoek vanzelfsprekend een eigenzinnige versie: de Achterhoekbank.

In de multimediale campagne roepen we iedereen op om het gesprek aan te gaan over ouder worden. Samen met lokale beroemdheid Frans Miggelbrink gaan we op belangrijke thema’s overal de dialoog aan. Met een hoofdrol voor de website achterhoekbank.nl en verder met een groot bereik in alle mogelijke regionale en eigen media. Denk aan advertenties, radiocommercials, advertorials, video’s voor de social kanalen, columns, gesprekskaarten en een heuse roadtour.








Meer weten over deze case?
Bel of mail Ruud :
+31 (0) 6 48 07 73 17
ruud@launderette.nl


De Verbinders
Re-branding. Visual identity, stationary en communicatieconcept
︎︎︎



Create.
De Verbinders is een programma dat inzet op hoogwaardige samenwerking in bouw-, infra- en energieprojecten. Gericht op waarde, respect en de belangen van alle betrokkenen. Met behulp van De Verbinders steken de sleutelspelers in teamverband de peilstol in hun project. Via een systeemgerichte verbeteraanpak krijgen de deelnemende projectteams zicht op onderliggende patronen en dynamieken die een soepele samenwerking in de weg zitten. Wat De Verbinders als programma in de sector uniek maakt, is dat de teams tijdens het traject ook van elkaars uitdagingen en oplossingen leren.

De Verbinders is niet nieuw, maar wel vernieuwd. De vraag aan Launderette: ontwikkel de re-branding van De Verbinders. Zet het merk op een frisse manier in de markt.

Change.
Altijd handig, zo’n naam die alles zegt : ) De Verbinders is de verbindende factor. Natuurlijk was het begrip ‘verbinden’ het vertrekpunt voor het nieuwe logo en voor de nieuwe visuele identiteit. Gedacht en bedacht vanuit de essentie van het merk. Met in het V-vormige logo de zwarte stip (=De Verbinders) juist niet centraal. Het gaat immers om de groep, niet om de facilitator. Verder vertelt de beeldtaal het verhaal. Met een grafisch grid als achtergrond. Het geheel oogt serieus en professioneel. Passend bij de sector. Maar wél in een lime-groene kleurstelling. Lekker fris, lekker nieuw, lekker anders.







Meer weten over deze case?
Bel of mail Ruud :
+31 (0) 6 48 07 73 17
ruud@launderette.nl


Tandpark
Naam, visual identity, communicatiestijl en website
︎︎︎



Create.
De vraag aan Launderette: ontwikkel een naam, visuele identiteit, communicatiestijl én website voor een nieuwe tandartspraktijk in Arnhem. Locatie: High Park, in het oude Postbank gebouw.

De propositie was helder: in de hypermoderne, multidisciplinaire praktijk voor Tandheelkunde en Mondzorg krijgt elke patiënt de beste professionele behandeling en de allerbeste zorg van de beste specialisten.

Change.
Als nieuwe tandheelkundige praktijk moet je vooral de beste tandzorg aanbieden. Da’s helder. Wat een nieuwkomer ook helpt is een sympathieke, eigenzinnige naam. Dat betekent: wegblijven van clichés. Maar wel relevant zijn. En dus een relatie leggen met tandzorg en/of met de locatie. Met High Park dus.

Zie hier de bouwstenen voor de nieuwe naam Tandpark. Deze naam combineerden we met een fris, vrolijk en tijdloos beeldmerk: een uitgespaard, grafisch ‘lachebekje’. Pure eenvoud, zonder onnodige details. Dat vormde op haar beurt weer de basis voor de kleurrijke visuele identiteit van de verschillende specialismen, voor de introductiecampagne en voor de signing in de praktijk.


Meer weten over deze case?
Bel of mail Ruud :
+31 (0) 6 48 07 73 17
ruud@launderette.nl