Launderette is a compact collective with a focus on creative strategies, visual concepts and tangible results. Our label embodies powerful communication, Dutch design following in Raymond Loewy’s footsteps: ‘Most advanced, yet acceptable.’
Whether it’s a cross-media campaign, website, interior décor or identity, we’ll do it justice. For high-powered strategy or a new work in progress, visualising concepts is our strength. We bring together strategists, designers, writers and web designers to find the best team for each client, or even each project. No experimental explorations at your expense.
The Launderette approach is not based on a patented brand model or a thick handbook filled with marketing buzzwords. Our work is rooted in a passion for the profession, a wealth of experience, a healthy dose of non-conformism and creative energy. We create change that allows our clients to excel.
Eric Rugers ( Designer ) and Ruud Kempers ( Managing Director )
Launderette is een compact collectief dat zich richt op creatieve strategieën, visuele concepten en tastbare resultaten. Ons label staat voor krachtige communicatie. Dutch design in de geest van Raymond Loewy: ‘Most advanced, yet acceptable’.
Het maakt voor ons niet uit of het om de ontwikkeling van een merk, een crossmediale campagne, een website, interieur of identiteit gaat. Per opdrachtgever of zelfs per opdracht brengen we strategen, vormgevers, tekstschrijvers en webdesigners bijeen om het beste team samen te stellen.
Ons werk is gefundeerd op de passie voor het vak, een schat aan ervaring, een gezonde dosis non-conformisme en creatieve energie. Wij creëren verandering waarmee onze opdrachtgevers kunnen excelleren.
Eric Rugers ( Designer ) and Ruud Kempers ( Managing Director )