Logo, visual identity, totale look & feel en signing
︎︎︎
Create.
Sensire is de grootste zorgorganisatie in de Achterhoek en de Liemers. Elke dag helpen de mensen van Sensire mensen gezond te blijven, beter te worden of te leven met zorg. Onder Sensire vallen ook de submerken Yunio (jeugdgezondheidszorg) en Naast (zorg op afstand). Intern is Sensire nog actief met de Academie voor organisatieontwikkeling, gericht op de ontwikkeling van eigen medewerkers en het versterken van de organisatie.
In de nazomer van 2020 is Sensire gefuseerd met de buren van Sutfene. Launderette werd gevraagd om het enigszins gedateerde Sensire logo, de huisstijl en de algehele uitstraling op te frissen en toekomstbestendig te maken. Zodat deze beter aansluit bij de tijdsgeest, bij de klantbelofte en bij de ambities.
Change.
Voor de nieuwe fusieorganisatie Sensire ontwikkelden we de totale merkidentiteit: logo, typografie, huisstijl, signing, exterieur van gebouwen en een kleurenpalet. Te beginnen bij het logo. Dit is bijna een letterlijke vertaling van de merkbelofte: ‘Leven zoals u wilt’. Het draait allemaal om mensen. Om geluk en kwaliteit van leven. Om warmte, gevoel en een echte relatie. Gericht op samenwerken en ‘van hier’.
Deze zachte, menselijke waarden komen terug in de open, vriendelijke, ronde vormen van de gebruikte typografie. Met de ‘U’ als prominent puntje op de i. De kleuren van het logo en de extra kleuren in de huisstijl zijn gefilterd uit beelden van het Oost-Gelderse landschap. De ‘oude’ Sensire kleur oranje is gebleven. Het geheel is open, warm en professioneel. Helemaal van deze tijd, maar ook weer niet te fancy.
Meer weten over deze case?
Bel of mail Ruud :
+31 (0) 6 48 07 73 17
ruud@launderette.nl