Launderette
Create. Change.

Contact



Rijkswaterstaat Blankenburgverbinding
Communicatieconcept, visual identity en (project)huisstijl
︎︎︎





Create.
Rijkswaterstaat zorgt met de aanleg van de nieuwe rijksweg A24 (inclusief landtunnel en watertunnel) voor een snellere verbinding tussen de A15 en de A20. De naam: de Blankenburgverbinding (BBV). Deze versterkt de bereikbaarheid binnen de Rotterdamse regio en brengt (nieuwe) werelden bij elkaar.

De vraag aan Launderette: ontwikkel een creatief concept dat aansluit bij de ambitie van het project en bij de kernwaarden die worden nagestreefd. Een krachtig idee dat als rode draad fungeert voor communicatie richting alle doelgroepen. Met een belangrijke rol voor de twee hoofdthema’s: gebiedsontwikkeling en Hollands Meesterschap. En met speciale aandacht voor het bereiken van jongeren.


Change.
We hebben de BBV letterlijk en figuurlijk op de kaart gezet. Intern en extern. Door opvallend te informeren, aanstekelijk te enthousiasmeren, te verbinden, verhalen te vertellen, kennis te delen en door mensen deelgenoot te maken van het project.

We ontwikkelden daarvoor een sterk en herkenbaar project logo: met gekantelde V die staat voor verbinden én vooruitgang. We maakten gebruik van de Rijkswaterstaat pointer als herkenbaar visual device en rolden een campagne uit die het wat, hoe en waarom van de BBV op alle mogelijke manieren laat zien en ervaren. In de volle breedte. Zonder saai te worden. Met enthousiasme en een twist: de Wat-twist, om precies te zijn…





Meer weten over deze case?
Bel of mail Ruud :
+31 (0) 6 48 07 73 17
ruud@launderette.nl