NS / ProRail
Communicatiecampagne afval scheiden op stations en in de trein




Create.
NS en ProRail vervoeren dagelijks meer dan 1 miljoen reizigers. Jaarlijks wordt 12.000 ton afval verzameld op stations en in treinen. Vanuit trein, transfer en retail. Waar iedereen thuis volop aan het afval scheiden is, gebeurt dit op stations en in de trein nog (vrijwel) niet. Dat moet anders. De vraag aan Launderette om hiervoor een opvallende, gedragsveranderende campagne te ontwikkelen.


Change.
Met de campagneregel ‘Afval scheiden. Dat ruimt lekker op’ geven we onze doelgroepen op een leuke en laagdrempelige manier handelingsperspectief en sporen we ze aan om bij te dragen aan een schone en duurzame reisomgeving. De typografische beeldtaal versterkt op een kleurrijke, speelse en optimistische manier de campagneregel en verwijst tegelijk naar de 3 afvalgroepen.




Meer weten over deze case?
Bel of mail Ruud :
+31 (0) 6 48 07 73 17
ruud@launderette.nl