Visual identity, tv-commercials, radio, print, online en social
︎︎︎
Create.
Ongeveer 1 op de 50 Nederlanders krijgt, in zijn of haar leven, de diagnose lymfeklierkanker. Dat is de 5e kankersoort bij volwassenen en de 3e kankersoort bij kinderen / jong volwassenen. Jaarlijks overlijden meer dan 1000 mensen als gevolg van de ziekte. Keiharde cijfers. Lymph&Co zamelt sinds 2016 geld in voor wetenschappelijk onderzoek naar betere en effectievere behandelingen. Maar dat kan (en moet) nog beter.
Launderette bood aan om een naamsbekendheid en doneercampagne te ontwikkelen. Met een duidelijk doel : structureel geld binnenhalen om zo patiënten een grotere kans op overleven te bieden.
Change.
Launderette ontwikkelde (naast een opfrisbeurt voor de visual identity) de OVER/LEVEN campagne. Met als idee : bij 50% van de patiënten slaat de chemotherapie aan. Bij de andere 50% niet. Da’s fifty-fifty. Een kille boodschap die binnenkomt. Deze thematiek en de aangrijpende campagne-visual worden in alle middelen doorgetrokken. Met als hoofdrolspelers zes bekende en minder bekende mensen die ooit de diagnose lymfeklierkanker hebben gehad en die een oproep doen om te doneren. Sober en tegelijk in-your-face.
ikbenereenvan.nl #ikbenereenvan
Meer weten over deze case?
Bel of mail Ruud :
+31 (0) 6 48 07 73 17
ruud@launderette.nl