Concept en merkidentiteit, label design & merkintroductie (zes mini-docu’s : een jaar op Lalande)
︎︎︎
Create.
Frankrijk. Het land van onze vakanties, rode en witte wijnen, de kazen, Parijs én van twee Hollandse broers. De gebroeders Hamminga. Lokaal ook wel bekend als Les Frères H. De boomlange broers zijn eigenaar van Domaine Lalande in de Dordogne. Een imposant familiedomein met een lange historie. Sinds 1724. Tegenwoordig is Lalande een plaats van ontmoeten, natuur, eten én van drinken.
Over dat laatste : Les Frères H. zijn inmiddels officieel wijnboer op het kleinschalige domein. De eerste flessen Les Frères H. werden in 2015 gebotteld. Launderette bood aan een stukje merkbeleving toe te voegen : een logo, huisstijl, het ontwerp voor de etiketten en de LaRo. Als tegenprestatie coachen Les Frères H. ons op zakelijk gebied.
Change.
Lalande is onthaasting. Het ritme van de natuur volgen. Leven in slow-motion, met oprechte aandacht voor elkaar. Beter wordt het niet. Bijna alles wat het leven op het domein van Les Frères H. zo mooi en bijzonder maakt, vind je terug in het design. Van opa tot de kippetjes. En van de ouwe tractor tot een vosje. Schetsmatige illustraties die de simpele eenvoud van het landelijke leven treffend laten zien. Ambachtelijk uitgevoerd met een Franse icoon : de BIC balpen.
Het logo van Les Frères H. heeft diezelfde eenvoud: de dubbele H. Ook maakten we mini-docu’s over het reilen en zeilen op het domein. Gefilmd door Sjoerd van Gugeli. Met een voice-over van Ruud himself. Ook leuk : Eric heeft eigenhandig en ter plekke de huif van de Land Rover voorzien van de illustraties. Met penseel. Nee, niet van BIC.
Meer weten over deze case?
Bel of mail Ruud :
+31 (0) 6 48 07 73 17
ruud@launderette.nl