Launderette
Create. Change.

Contact



Fytolin Fibre
(Her)positionering 
︎︎︎



Create.
Het familiebedrijf Garvo wil met premium paardenvoer Fytolin Fibre stappen zetten. Het to-do-lijstje is best lang en ademt ambitie. Groter worden. Nieuwe doelgroepen bereiken. Een hogere naamsbekendheid realiseren in de paardensportwereld. Fytolin positioneren als bewust, eerlijk en natuurlijk voer voor paarden van alle leeftijden en op elk niveau. Meer aandacht vragen voor advisering en het meedenken bij paarden met problemen. De salesforce ondersteunen met verkoopmunitie. De zichtbaarheid op beurzen en op social media vergroten. En last but not least, vertellen hoe Fytolin, samen met de natuur, een bijdrage levert aan de gezondheid van paarden.

Change. 
We gingen ‘terug naar de basis’. En voegden daar ‘terug naar de natuur’ aan toe. Twee regels die samen de merkessentie van Fytolin beter vertellen. Daarnaast maakten we in deze media-neutrale campagne de beweging van een instrumenteel merk naar een meer emotioneel merk. Kijk maar ‘ns naar de nieuwe fotografiestijl. Daarin zie je de liefde voor paarden en voel je de warme relatie tussen dier en mens. De storytelling is verder heel eenduidig. Simpel, want sterke merken hebben constante kenmerken.

Fytolin Fibre is bewust, verantwoord en natuurlijk paardenvoer. Met de nadruk op het woord ‘natuurlijk’, het anker van het merk. Deze sympathieke belofte verbinden we in alle mogelijke communicatie aan alle relevante deelproposities. Resultaat, een sterk Fytolin Fibre verhaal dat helemaal van deze tijd is. Made by Launderette. Natuurlijk.























Meer weten over deze case?
Bel of mail Ruud :
+31 (0) 6 48 07 73 17
ruud@launderette.nl