Launderette
Create. Change.

Contact



Campagne Achterhoekbank
Multimediale campagne :  achterhoekbank.nl, advertenties, radiocommercials, advertorials in regionale media, video’s social kanalen, columns, gesprekskaarten en roadtour.
︎︎︎




Create.
Nederland vergrijst in snel tempo. In de Achterhoek zelfs nog sneller dan het landelijke gemiddelde. De rekensom is verontrustend: het aantal kwetsbare ouderen neemt toe, terwijl het aantal beschikbare zorgverleners en mantelzorgers afneemt. Daardoor gaat de zorg voor ouderen drastisch veranderen. En dat vraagt iets van ons allemaal.

Als antwoord op die vraag besloten de communicatie-teams van de regionale VVT-organisaties (Azora, Careaz, De Gouden Leeuw Groep, Marga Klompé, Markenheem en Sensire) en het Netwerk Ouderen Achterhoek de handen ineen te slaan. Ze omarmden het idee van de ActiZ bewustwordingscampagne ‘Praat vandaag over morgen’, maar vonden deze te weinig lokaal en te afstandelijk. Aan ons de vraag er een Achterhoeks accent en flinke dosis ‘naoberschap’ aan toe te voegen.

Change.
Hoe breng je zo’n groot onderwerp regionaal tot leven? Wat ons betreft, door het klein te maken. Menselijk en authentiek. Dichtbij, laagdrempelig en uitnodigend. Met een bankje als visueel symbool van de campagne. Een bankje is niet alleen een ontmoetingsplaats, maar nodigt ook uit tot goede gesprekken. Wel hebben ze in de Achterhoek vanzelfsprekend een eigenzinnige versie: de Achterhoekbank.

In de multimediale campagne roepen we iedereen op om het gesprek aan te gaan over ouder worden. Samen met lokale beroemdheid Frans Miggelbrink gaan we op belangrijke thema’s overal de dialoog aan. Met een hoofdrol voor de website achterhoekbank.nl en verder met een groot bereik in alle mogelijke regionale en eigen media. Denk aan advertenties, radiocommercials, advertorials, video’s voor de social kanalen, columns, gesprekskaarten en een heuse roadtour.








Meer weten over deze case?
Bel of mail Ruud :
+31 (0) 6 48 07 73 17
ruud@launderette.nl