Aimm Therpautics
Logo, visual identity, website, interieur en strategisch communicatie concept

Create.
AIMM therapeutics is een eigenzinnige Amsterdamse biotech company. Een team onderzoekers met een baanbrekende missie. En met een geweldig, maar ook best wel lastig verhaal. De korte versie: AIMM heeft op onorthodoxe wijze aangetoond dat antilichamen van genezen patiënten de sleutel kunnen zijn tot de genezing van meerdere kankersoorten. Om precies te zijn :  ze ontdekten een antilichaam, genaamd AT1412, dat tumorgroei kan remmen.

Om hun onderzoek verder te brengen en succesvolle behandelingen in de nabije toekomst mogelijk te maken is geld van investeerders nodig. Vraag aan Launderette :  hoe kunnen we AIMM transformeren van anonieme ‘lab-ratten’ tot een volwaardige, professionele en zichtbare R&D-company met een grote aantrekkingskracht op investeerders.


Change.
Na een aantal positioneringssessies met het core-team van de opdrachtgever, vonden we onze inspiratie voor het logo en de huisstijl in het getal 1412. Toevallig ook het geboortejaar van Joan of Arc. Ze was standvastig en ging altijd voorop in de strijd. Net als AIMM. Resultaat :  een daadkrachtig logo en een dito identiteit. Juist niet marktconform, maar bijzonder onorthodox. De insight voor het communicatieconcept en voor de pay-off komen voort uit het mooie aan de vinding van AIMM :  dat de ene patiënt de andere patiënt kan helpen. What if :  One survivor can cure thousands of other people with cancer. Aimm. One for all. All for one. Dat laatste natuurlijk weer met een subtiele knipoog naar het nieuwe logo.



aimmtherapeutics.com



Meer weten over deze case?
Bel of mail Ruud :
+31 (0) 6 48 07 73 17
ruud@launderette.nl